PRESSINBJUDAN: Välkommen till ett kliv rakt in i Äventyret! En förhandsvisning av årets nyheter.

När?             Torsdagen den 26 mars kl 09.00- ca 11.00
Var?             I Baslägret på Skånes Djurpark. I Höör, mitt i Skåne
Vad?            Nu presenteras årets nyheter
OSA             senast den 24 mars till
vi_ses@skanesdjurpark.se

Under hösten och vintern har arbetet pågått med att skapa en ny typ av upplevelse för parkens gäster allt enligt målsättningen att bli Sveriges bästa park för barnfamiljer. Mycket av arbetet inför första delen av säsongen börjar bli klart och parken öppnar igen den 28 mars kl 10.00.

Våra gäster blir Upptäckare, med Upptäckar-Passet redo! Från Baslägret via Skånegården och Barnens Bondgård går äventyret ut i vildmarken.  Parkens guider - Äventyrarna - ska bidra till att skapa en riktigt bra upplevelse. Möt parkens maskot Mullvaden och rovfåglarna som så smått börjat tränas igen. Och vår VD Karin Wikström samt styrelseordförande Håkon Lund från Lund Gruppen.

Program från kl 09.00 till cirka 11.00

Välkommen. Från Basläger till vildmark                                                  Karin Wikström

Nu öppnar vi igen. Upptäck vårens och sommarens nyheter               Karin Wikström och Håkon Lund

Möt djurvårdare med rovfågel
Träningen av rovfåglarna har precis börjat och gästerna har möjlighet att uppleva detta.
Träningen ingår inte i Dagens program under våren, men fåglarna tränas kontinuerligt i parken.

Program öppningshelgen och påskveckan                                            Karin Wikström

Frågor och fotografering

Varmt välkommen!

Skånes Djurpark utanför Höör i Skåne. Djurparken är störst i världen på nordiska djur och målet är att bli Sveriges bästa park för barnfamiljer att besöka. I parken finns djur som lever eller har levt vilt i Norden, däribland vildsvin, älg, björn, gråsäl och iller, samt tama djur av gamla nordiska lantraser. Totalt har djurparken djur av fler än 85 olika arter. Skånes Djurpark är medlem i Svenska Djurparksföreningen och den europeiska djurparksföreningen EAZA.