Mats Devert ny vd för Svenska Stadsnät

Mats Devert har utsetts till ny vd för Skanovas dotterbolag Svenska Stadsnät.

- Jag är mycket glad över att kunna meddela att Mats Devert går in som ny vd för Svenska Stadsnät omgående. Mats erfarenhet och kompetens inom området kommer att bidra till att Svenska Stadsnät får en fortsatt bra utveckling. Med Mats Devert som vd kommer Svenska Stadsnät att fortsätta fokusera nätaffären och förvärven av stadsnät, säger Ove Alm styrelseordförande för Svenska Stadsnät tillika vd för Skanova.

Mats Devert har sedan årsskiftet innehaft posten Director Business Development på Svenska Stadsnät och har dessförinnan varit vd och styrelseordförande för Gothnet, liksom styrelseordförande för Svenska Stadsnätsföreningen.