Skånska Energilösningar installerar solcellsanläggning till Boozt

Skånska Energilösningar AB har fått i uppdrag att installera solceller till Boozt Fashion AB i Ängelholm.

Boozt har valt att installera solceller för produktion av förnybar el. Solcellsanläggningen omfattar ca 800 solpaneler med en installerad effekt på totalt ca 253 kW och placeras på taket på den av Catena ägda logistikfastigheten i Norra Varalöv på E-City Engelholm. Solcellsanläggningen kommer att täcka delar av behovet av el för driften av det 42.000 kvm stora varulagret.

”Att investera i produktion av förnybar energi är både ekonomiskt attraktivt och i linje med de värderingar vi har kring hållbarhet i Boozt”, säger Niels Hemmingsen, COO på Boozt Fashion AB.

”Vi är mycket glada över att ha fått förtroendet att förse Boozt med en högkvalitativ solcellsanläggning”, säger Per Olof Egsten, affärsutvecklare på Skånska Energilösningar AB.

Anläggningen kommer att vara driftsatt under hösten 2018.

Skånska Energilösningar AB ägs av Skånska Energi AB (60%) och HP-borrningar i Klippan AB (40%). Bolaget erbjuder kompletta energilösningar för uppvärmning och komfortkyla av fastigheter och företag.

Anders Unger, VD Skånska Energilösningar AB
Tel 046-507 31
E-post: anders.unger@skanska-energi.se

Skånska Energi driver egen småskalig och kostnadseffektiv elproduktion i vatten- och vindkraftverk. Elnätet är beläget norr och öster om Lund och består huvudsakligen av markförlagd kabel för att säkra elleveranserna. Skånska Energi levererar 100 procent förnybar el inom och utom det egna elnätet och är en ledande aktör inom klimateffektiva energilösningar.

Skånska Energi B-aktie handlas på Nasdaq First North Stockholm. Certified Adviser är Erik Penser Bank.