Skanska tecknar hyresavtal med Svenska Kraftnät

Skanska Fastigheter Stockholm har tecknat ett långt hyresavtal med Svenska Kraftnät för hela den nya kontorsfastigheten på Sturegatan 1 i Sundbyberg. Kontorsfastigheten utvecklas och uppförs just nu av Skanska och omfattar totalt ca 11 200 kvm med planerad inflyttning i maj 2009.

Helene Hellmark Knutsson, kommunalråd i Sundbybergs stad välkomnar den nya kontorsfastigheten och Svenska Kraftnät som stärker utvecklingen av centrala Sundbyberg:
– Sundbyberg är en populär etableringsort för såväl stora som små företag och många högteknologiska företag söker sig hit. Nya arbetsplatser är väldigt viktiga för vår expansiva kommun och vi är mycket glada över att ett samhällsviktigt företag som Svenska Kraftnät valt att etablera sig i Sundbyberg, säger Helene Hellmark Knutsson.

Huset blir sju våningar högt och kommer förutom kontorslokaler att inrymma parkeringsplatser i ett garage under fastigheten. Två butikslokaler återstår att hyra ut i fastigheten. Bygguppdraget påbörjades under juni 2007 och genomförs av Skanska Sverige.

– Vi gläder oss åt att få Svenska Kraftnät som hyresgäst i nya, moderna och miljöanpassade kontorslokaler i centrala Sundbyberg. Att vi nu har hyrt ut hela huset bara ett halvår efter projektstart visar på att vi har helt rätt produkt i rätt läge, säger Caroline Arehult, Uthyrnings- och marknadschef Skanska Fastigheter Stockholm.