Skanska tecknar hyresavtal med Vattenfall

Skanska Fastigheter Stockholm har tecknat hyresavtal med Vattenfall Eldistribution om totalt ca 13 000 kvm kontorsyta i ”Chokladfabriken”, fastigheten Eken 6, i Sundbyberg.

Vattenfall förlägger kontor och driftcentral i Chokladfabriken, som fått sitt namn från Marabous gamla chokladfabrik. Inflyttning sker våren/sommaren 2008 och Vattenfall blir då granne med nuvarande hyresgästerna Semper och Avitec. Vid Vattenfalls tillträde återstår 8 200 kvm kontorsyta att hyra ut i fastigheten, vilket motsvarar ca ett och ett halvt våningsplan.

Hyresavtalet med Vattenfall innebär också att Skanska implementerar sitt servicekoncept i fastigheten vilket bl.a. innefattar konferensservice och gemensam reception.

– Vi är jätteglada att få Vattenfall som hyresgäst i Chokladfabriken. Att fler och fler stora företag tycker att Sundbyberg är en attraktiv kommun att bedriva verksamhet i, bekräftar vad vi på Skanska Fastigheter noterat sedan länge. Sundbyberg är ett mycket intressant och effektivt alternativ till huvudstaden som har tullar och trafikköer, säger Håkan Danielsson, vd på Skanska Fastigheter Stockholm.