Annette Palinski Vallin utsedd till CIO i Skanska Sverige

Annette Palinski Vallin har utsetts till Chief Information Officer, CIO, i Skanska Sverige. Annette kommer närmast från en roll som CIO inom Telia Sverige AB.

På Telia Sverige AB har Annette Palinski Vallin ansvarat för att driva bolagets IT-strategi, IT-transformation och digitalisering. Hon har lång erfarenhet och beprövad förmåga att genomföra IT-transformation i komplexa miljöer i stora organisationer.

– IT och digitalisering är en viktig möjliggörare för vår framtida konkurrenskraft, och jag är övertygad om att Annettes värdefulla erfarenheter från sina tidigare roller inom Telia kommer att bidra till vår fortsatta utveckling, säger Gunnar Hagman, vd Skanska Sverige.

Palinski Vallin börjar sitt uppdrag senast den 1 januari 2023 och hon rapporterar till vd Gunnar Hagman.

För ytterligare information kontakta:

Matti Kataja, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 67 98

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har Skanska cirka 8 100 medarbetare. Intäkterna uppgick 2021 till cirka 40 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde mer än 2 100 nya hem.