Första spadtag för nytt huvudkontor och lager åt Subaru Nordic utanför Malmö

Onsdagen den 17 oktober kl 11.00 tas det första spadtaget för Subarus nya huvudkontor och lager som Skanska Fastigheter utvecklar och bygger i Burlöv utanför Malmö.

Tid: Onsdagen den 17 oktober 2012, kl. 11.00
Plats: Starrvägen, Arlöv,

Medverkande:Thorbjörn Lillrud, VD Subaru Nordic, Katja Larsson, Kommunalråd, Burlövs Kommun, Örjan Rystedt, Chef Logistik, Skanska

I samband med spadtaget kommer Skanska och Subaru Nordic att informera om etableringen, Subarus framtidsplaner samt fortsatta expansion i regionen.

Fastigheten som utvecklas och byggs av Skanska omfattar ca 9 700 kvm, uppdelat på kontor, centrallager och tekniskt utbildningscenter. Projektet kommer att stå klart för inflyttning våren 2013

I närliggande område har Skanska tidigare utvecklat logistikanläggningar åt BMW och Transfargo, Stora Bernstorp handelsplats samt en serviceanläggning för Volvo Trucks.

En lättare förtäring kommer att serveras i anslutning till ceremonin.

Anmälan sker på plats till Britt-Marie Wennerlöf
Varmt välkomna den 17 oktober kl 11:00

Välkommen!

Britt-Marie Wennerlöf, marknadskoordinator, Skanska Fastigheter, tel 010-448 45 56
Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2011 till cirka 27 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2011 cirka 1 150 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.