Helena Knutsson blir ny chefsjurist i Skanska Sverige

Helena Knutsson har utsetts till chefsjurist i Skanska Sverige. Hon tillträder sin tjänst 1 november i år.

Helena Knutsson har lång erfarenhet som bolagsjurist i Skanska och är inte helt ny som chefsjurist då hon hade rollen under perioden 2012 till 2018. Hon efterträder Jenny Bergendorff som nyligen gått vidare till uppdraget som regionchef för Bostadsutveckling Stockholm.

– Vår bransch har de senaste åren haft stora juridiska och etiska utmaningar, såsom konsekvenser av Covid, ökade materialpriser och sanktioner. Juridiska och etiska frågor kommer även framöver att vara högt på Skanska Sveriges agenda. Jag ser fram emot att åter ta mig an uppdraget som chefsjurist för Skanska Sverige och medlem i ledningsteamet, säger Helena Knutsson.

För ytterligare information kontakta:

Olle Rundgren, Media Relations Manager, Skanska, tel 010 448 67 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har Skanska cirka 8 100 medarbetare. Intäkterna uppgick 2021 till cirka 40 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde mer än 2 100 nya hem.