Jonas Granström blir ny Sverigechef för Skanskas bostadsutveckling

Jonas Granström blir ny Sverigechef inom affärsenheten Skanska Bostadsutveckling Norden.

Jonas har arbetat i Skanska sedan 1990 i flera olika roller och sedan 1992 har han arbetat med utveckling av bostäder och Skanskas erbjudande till bostadskunder. Senast har Jonas haft rollen som vice VD och ansvarig för marknadsanalys, produktutveckling och kundrelationer (MAC - Market and Consumer) i ledningen för Skanska Bostadsutveckling Norden.

– Jonas är rätt person att leda utvecklingen av alla de nya bostadsprojekt vi nu startar i Sverige. Vår största utmaning just nu är att starta tillräckligt många projekt för att möta den stora efterfrågan på marknaden, säger Lars Björklund, VD Skanska Bostadsutveckling Norden.

Skanskas bostadsutvecklingsverksamhet går starkt i Sverige och har under årets nio första månader startat produktion av cirka 1200 nya hem.

– Vi är på god väg att bli den ledande bostadsutvecklaren i Sverige och jag är övertygad om att vi inom några år kommer att vara nummer ett, säger Jonas Granström, Sverigechef Skanska Bostadsutveckling Norden.

Jonas Granström, Sverigechef, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel 010-448 14 61.
Per-Lennart Berg, presstalesman, Skanska, tel 010-448 88 28.
Direktlinje för media: 010-448 88 99.

Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2009 till cirka 25 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2009 cirka 1 000 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.