Skanska Asfalt och Betong utser marknadschef

För att stärka sitt erbjudande inom asfalt, betong, bergmaterial och infraservice har Skanska Asfalt och Betong inrättat en marknadsfunktion. Daniel Bergström tillträder den nya tjänsten som marknadschef.

Skanska är en av landets största aktörer inom bergmaterial, asfaltproduktion och utläggning, infraservice samt betongproduktion. Verksamheten är rikstäckande.

Skanska Asfalt och Betong samlar nu marknadsarbetet i en central enhet som kommer att ansvara för det långsiktiga, strategiska marknadsarbetet. Den nyinrättade marknadsfunktionen leds av Daniel Bergström, som har arbetat på Skanska i 15 år. Han kommer närmast från bergmaterialsidan.

– Daniel Bergström har en lång erfarenhet inom branschen, och en god kännedom om Skanskas olika verksamheter. Med den nya marknadsfunktionen kraftsamlar vi inför framtiden, säger Per Åkerman, VD för Skanska Asfalt och Betong AB.

Daniel Bergström, marknadschef, Skanska Asfalt och Betong AB, tel: 010-448 01 77, mobil 070-32 79 673

Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2013 till cirka 30 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2013 cirka 1 600 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.