Skanska belönar nytänkande studenter med stipendium

2008-03-12 - Skanska söker efter idéer i ämnet ”Hur tror du staden ser ut om tio år?” och belönar studenter som presenterar de mest nyskapande tankarna med stipendium.

Skanska räknar med att rekrytera flera hundra civil- och högskoleingenjörer till sin svenska verksamhet under 2008-2010. Stipendiet R.F. Bergs inspiration är ett av de steg som Skanska tar för att knyta kontakt med framtida medarbetare. Stipendiet riktar sig till studerande i årskurs 2 vid universitet och högskolor som bedriver civil- och högskoleingenjörsutbildningar. Skanskas grundare – R.F. Berg – var en idérik person med stor drivkraft. Skanska belönar 23 studenter som visar prov på samma förmågor med en prissumma på 7 500 kronor vardera. Sista ansökningsdag är 25 mars.

– Skanska vill skapa en relation med studenterna och visa dem vilka spännande frågor vi arbetar med, samtidigt som vi belönar och lyfter fram innovativa tankar och idéer, säger Elin Åhlund på Skanska Sverige AB.

Skanska är även en av huvudsponsorerna av stipendiet Studentpriset, vars syfte är att föra studenter och näringsliv närmare varandra. Som sponsor har Skanska ett eget pris – bygg- och fastighetspriset. Priset går i år till den student som bidrar med den bästa kommunikations¬planen för att involvera och engagera de boende i miljonprogrammen i deras upprustning och utveckling.

Läs mer på: http://www.skanska.se/student

För ytterligare information, kontakta:
Elin Åhlund, Gruppchef attraktion och rekrytering, Skanska Sverige Tfn: 070-342 23 88
Per-Lennart Berg, pressansvarig, Skanska Sverige, Tfn: 08-504 350 50