Skanska hyr ut till ForestX på våning 18 i Citygate i Gårda, Göteborg

Skanska Fastigheter har tecknat hyresavtal med ForestX, som arbetar med digitala lösningar för skogsindustrin, om 375 kvadratmeter kontorsyta på plan 18 i Citygate. Inflyttning sker i januari 2025.

– Vi är mycket glada över att ForestX väljer att etablera sitt kontor på våning 18 i vårt fantastiska Citygate. Deras nya lokal erbjuder en inspirerande arbetsmiljö och enastående utsikt över Göteborg där de kan fortsatta sin utveckling, säger Mats Dynevik, marknadschef på Skanska Fastigheter Göteborg.

Citygate är både WELL-certifierad och LEED Platinum-certifierad, vilket innebär att den uppfyller de högsta standarderna för hälsa och välmående samt miljövänligt byggande. Citygate erbjuder alltså en arbetsplats som främjar både människors hälsa och minska klimatavtrycket i byggandet.

– I Citygate ska vi skapa en kreativ arbetsplats där vi tillsammans kan fortsätta utveckla de bästa digitala lösningarna för den svenska och europeiska skogs- och träindustrin. Läget och all den fina service som huset erbjuder passar oss perfekt, säger Carl Barck, vd ForestX.

I Citygate finns redan flera framstående hyresgäster som exempelvis Sector Alarm, WSP, Visma, Castra, Manpower och många spännande företag i husets egna co-working. Detta skapar en mångsidig och inspirerande arbetsmiljö där företag från olika branscher kan samverka och utvecklas tillsammans. Här erbjuds ett servicekoncept med sådant som konferensfaciliteter, café, reception, restaurang och co-working-ytor. Dessa tjänster är utformade för att underlätta och förbättra vardagen för hyresgästerna genom en komplett lösning för moderna arbetsplatser.

Läs mer på citygategbg.se och i sociala medier.

För ytterligare information kontakta:

Mats Dynevik, marknadschef, Skanska Fastigheter Göteborg, tel 010 448 44 43

Olle Rundgren, Media Relations Manager, Skanska AB, tel 010 448 67 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.se

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har Skanska cirka 7 700 medarbetare. Intäkterna uppgick 2023 till cirka 31 miljarder kronor.