Skanska hyr ut till Huawei Technologies Sweden AB i Citygate, Gårda, Göteborg

Skanska Fastigheter Göteborg har tecknat hyresavtal med telekommunikationsbolaget Huawei Technologies Sweden AB om 825 kvadratmeter kontorsyta på våning 25. Inflyttning sker 1 februari 2024.

– Vi hälsar Huawei välkomna till Citygate. Det känns fantastiskt kul att lokalerna här i huset motsvarar de högt ställda krav och önskemål Huawei ställer på sina nya kontorslokaler. Detta visar att Citygate attraherar både med sin utformning och välutvecklade servicekoncept, vilket skapar en spännande mix av branscher och kompetenser, säger Mats Dynevik, marknadschef på Skanska Fastigheter Göteborg.

Citygate certifieras enligt både WELL och högsta nivån i LEED, där till exempel huset drivs till 100 procent med lokal förnybar el från solcellsparken i Utby.

Citygate med sina 36 våningar, 144 meter och 42 000 kvadratmeter har inflyttade hyresgäster som tex Sector Alarm, Visma, Flodéns, Verahill, Parttrap, WSP och Manpower. Citygate är ett hus som uppmuntrar till goda vanor och som förenklar hyresgästernas vardag med brett servicekoncept, träningsmöjligheter via Omnias hälsohub, cykelhotell, restaurang och café som drivs av Compass group.

Läs mer på citygategbg.se och följ oss i sociala medier!

För ytterligare information kontakta:

Mats Dynevik, marknadschef, Skanska Fastigheter Göteborg, tel 010 448 44 43

Olle Rundgren, Media Relations Manager, Skanska AB, tel 010 448 67 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.se..

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har Skanska cirka 8 000 medarbetare. Intäkterna uppgick 2022 till cirka 38 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde mer än 1 100 nya hem.