Skanska Maskin förstärker sin verksamhet i Örebroregionen

Skanska Maskin, som hyr ut maskiner och utrustning till byggverksamhet, har utsett Jonas Nielsen till chef för Skanska Maskins kundcenter i Örebro.

Jonas Nielsen är 32 år och har en gedigen bakgrund som uthyrare/säljare inom bygg- och anläggning branschen i Stockholm. Han var med och startade Skanska Maskins nya kundcenter i Örebro i september 2011. I och med den kraftiga expansionen i Örebro-området, tar nu Jonas klivet upp och blir kundcenterchef.

– Vi ser väldigt positivt på Örebros utveckling. Regionen växer så det knakar. Jonas och hans fyra medarbetare utvecklar vår verksamhet och får hela tiden nya kunder, säger Kaj Avrin, övergripande chef för Skanska Maskins kundcenterverksamhet.

– Skanska Maskin AB växer kraftigt och det är väldigt kul att vara med i företagets expansion i Örebro. Vårt mål är att vara nummer ett på de orter vi är etablerade, och med vårt breda utbud av maskiner och utrustning har vi alla förutsättningar att nå tätpositionen i Örebro inom en snar framtid, säger Jonas Nielsen.

Jonas Nielsen tillträdde sin tjänst den 2 januari 2013.

Skanska Maskin AB är ett dotterbolag till Skanska Sverige AB. Skanska Maskin erbjuder sig att ta ett helhetsansvar för etableringen av din byggarbetsplats. Skanska Maskin hyr ut maskiner och utrustning, och är servicepartner genom hela projektet. I Skanska Maskins sortiment finns allt från kranar och gröna bodar till säkra verktyg, el, värme, skyddsutrustning med mera. Skanska Maskin har en erfaren personal som alltid finns till hands, allt för att skapa en effektiv, säker och grön arbetsplats.

Kaj Avrin, Chef Lokala Kundcenter Skanska Maskin AB, tel: 010-448 13 99 eller 072-5215101

Mia Trahn, presstalesman, Skanska AB, tel: 010-448 44 40

Direktnummer för media till Skanska, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler.
I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2012 till cirka 28 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2012 cirka 1 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.