Skanska rekryterar Marie Bucht som Business Development Director

För att stärka Skanskas roll som en modern och innovativ samhällsbyggare och för att ytterligare utveckla affärer inom offentlig privat samverkan i Norden har Skanska rekryterat Marie Bucht.  Hon tillträder rollen som Business Development Director under hösten på Skanska Infrastructure Development.

Marie Bucht kommer närmast från NCC Property Development Nordic där hennes roll var Head of Business Intelligence med ansvar för den nordiska marknaden.

– Rekryteringen av Marie Bucht är ett viktigt led i arbetet med att utveckla affärer inom offentlig privat samverkan (OPS) på den nordiska marknaden. Marie har bred erfarenhet från såväl privat som offentlig verksamhet. Detta i kombination med lång erfarenhet av rådgivnings-, och investeringsverksamhet i fastighetsbranschen är en utmärkt mix för att kunna positionera offentlig privat samverkan och Skanska som ledande aktör inom detta segment, säger Mats Rönnbo, Nordic Development Director, Skanska Infrastructure Development.

Mats Rönnbo, Nordic Development Director, Skanska ID,  tel: 070-319 2020

Mia Trahn, presstalesman, Skanska, tel: 010-448 44 40

Direktnummer för media, tel: 010-448 88 99

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler.
I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare. Intäkterna för byggverksamheten uppgick 2012 till cirka 28 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2012 cirka 1 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.