Skanska tecknar hyresavtal med Trafikverket i kontorshuset Aqua, Malmö

Skanska har tecknat ett 6-årigt hyresavtal med Trafikverket om cirka 6 000 kvadratmeter i kontorshuset Aqua, som just nu byggs på Universitetsholmen i Malmö. Aqua är i och med denna uthyrning till cirka 70 procent uthyrt.

Trafikverket flyttar in efter sommaren 2022 och får i området tillgång till ett stort serviceutbud, utmärkta kommunikationer och närhet till natur och parkområden.

Kontorshuset Aqua ligger i Citadellsstaden på Universitetsholmen i Malmö, med ett fantastiskt läge alldeles intill kanalen och med Malmö C på bekvämt gångavstånd. Aqua är utformat för att uppmuntra till en hälsosam och hållbar livsstil för att både människor, företag och natur ska må bra. Därför hälsocertifieras Aqua enligt den internationella standarden WELL och hållbarhetscertifieras enligt certifieringssystemet LEED, högsta nivån.

I Aqua får varje kontor sin egen terrass anpassad för utomhusarbete. Aqua erbjuder generösa fönsterpartier, en grön innergård med sköna sittplatser och i området byggs dessutom en kanalpromenad, utmärkt för walk-and-talks, lunchpromenader och träningspass i utegymmet. På entréplan finns lokaler för publik verksamhet samt cykelhotell, duschar och omklädningsrum för att underlätta för hållbart resande.

Läs mer om projektet Aqua på: skanska.se/aqua.

Skanska är ett av de ledande bygg- och projektutvecklingsföretagen i Norden, med verksamhet inom husbyggnation och infrastrukturbyggande i Sverige, Norge och Finland samt utveckling av bostäder och kommersiella fastigheter på utvalda hemmamarknader. Kommersiell fastighetsutveckling sker även i Danmark. Skanska omsatte cirka 66 miljarder kronor i sin nordiska verksamhet och hade cirka 14 800 anställda under 2020.

För ytterligare information kontakta:

Sofia Ekerlund, uthyrnings- marknadschef Skanska Öresund AB, Tel 0705 55 80 07

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.se.