Skanska tecknar två nya hyreskontrakt i Stockholm

Skanska har tecknat två nya hyreskontrakt i fastigheter i Stockholm. Det ena kontraktet gäller fastigheten Gångaren 20, Ulriksborgsgatan 5 på Lindhagensterrassen. Det är konsultföretaget Digpro som tecknat avtal om 2 265 kvm kontorsyta med inflyttning i slutet av september i år. Digpro har 60 anställda och jobbar med applikationsutveckling inom geografisk IT.

Andra hyresgäster i fastigheten är Friskis & Svettis, Restaurang Stockholm Food, StayAt Hotel och Hyres- och Arrendenämnden. Den nya uthyrningen innebär att Gångaren 20 nu är uthyrd till ca 90 procent. – Lindhagensterrassen fortsätter att växa och har blivit ett attraktivt läge att arbeta i, säger Liselott Thelenius. Mixen av bostäder, kontor och den nu utbyggda kringservicen, bland annat med den nya gallerian, skapar mycket bra förutsättningar för alla kontorsanställda i området. Många stora väletablerade företag har valt att, tillsammans med oss på Skanska, lägga sina nya kontor längs Lindhagensgatan. Skandia, Mobilföretaget 3 och SL är några av de företag som blir grannar med Digpro. Det andra kontraktet gäller fastigheten Blekholmen 1 på Klarabergsviadukten 90, Klara Strand. Det är bemanningsföretaget Staff Up som hyr 143 kvm med inflyttning i september i år. Skanska Kommersiell Utveckling Norden initierar och utvecklar fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland. För ytterligare information, vänligen kontakta: Liselott Thelenius, Skanska Fastigheter Stockholm, tel 010-448 14 59. Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 38. Direktlinje för media: 010-448 88 99 Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.se Om Skanska i Sverige Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare och intäkterna uppgick 2008 till drygt 30 miljarder kronor. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.