Skanska utvecklar ännu ett bostadsprojekt i inre hamnen Karlstad

Skanska fortsätter utvecklingen av inre hamnen i Karlstad och inleder snart bygget av bostadsrättsföreningen Diamanten. Det blir två byggnader med underliggande garage med totalt 69 bostadsrättslägenheter i varierande storlekar som ska stå färdiga till hösten 2025.

De nya husen blir sju våningar höga med takterrass och byggs i ett område just intill vattnet med närhet till all form av service. Husen kommer att omsluta en grönskande innegård med gott om plats för umgänge. I likhet med alla Skanskas egenutvecklade bostadsprojekt står hållbarhet i fokus och husen kommer att certifieras enligt Svanen.

– Det är mycket glädjande att vi åter får vara med om att utveckla denna spännande stadsdel i Karlstad. Vi har ju tidigare byggt cirka 200 lägenheter i projektet Tullholmsviken och vet att många är intresserade av att bo i vattennära läge, säger Erik Carlborg, marknadsområdeschef, Skanska Sverige AB.

Lägenheterna blir mellan 30 och 246 kvadratmeter stora och försäljningen har inletts.

För ytterligare information kontakta:

Erik Carlborg, marknadsområdeschef, Skanska Sverige, tel 070 840 75 26

Olof Rundgren, Media Relations Manager, Skanska AB, tel 072 711 77 48

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.se..

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har Skanska cirka 8 000 medarbetare. Intäkterna uppgick 2022 till cirka 38 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde mer än 1 100 nya hem.