Skanskas Britta Cesar utnämnd till Årets framtida ledare i fastighetsbranschen

För första gången har ”Årets framtida ledare i fastighetsbranschen” utsetts. Vinnare är Britta Cesar, affärsutvecklingschef på Skanska Fastigheter Stockholm. Ytterligare en av de tre finalisterna kommer från Skanska, Caroline Arehult, marknadschef på Skanska Fastigheter Stockholm.

Syftet med den nya utmärkelsen är dels att marknadsföra fastighetsbranschen ur ett ”employer branding” perspektiv, dels att lyfta fram talangfulla och duktiga personer i sektorn. Kravprofilen för att vinna är en kombination av ledaregenskaper, prestation och erfarenhet. – Det är verkligen roligt och en stor ära för mig att få utmärkelsen bland många talangfulla personer i fastighetsbranschen. Under mina tolv år på Skanska har jag haft goda ledare och förebilder i min närhet som har trott på mig och fått mig att tro på mig själv. Jag har också fått, och haft modet att anta, många spännande utmaningar i olika miljöer och i flera länder. Det har gett mig mycket, både professionell och personlig utveckling, säger Britta Cesar. Britta Cesar har under sin tid på Skanska hunnit med en handfull olika jobb i Stockholm, Prag och London. Förutom fastigheter så har hon bland annat också arbetat med skolor och sjukhus inom ramen för Skanskas verksamhet kring offentlig-privat samverkan (OPS) i Storbritannien. Som affärsutvecklingschef på Skanska Fastigheter Stockholm har hon bland annat varit med och genomfört några av årets största fastighetsaffärer i Sverige. Den andra av de tre slutfinalisterna är Caroline Arehult, som är marknadschef på Skanska Fastigheter Stockholm. Hon är därmed ansvarig för uthyrning och marknadsföring av Skanskas egenutvecklade fastigheter i Stockholmsområdet. – Stort grattis till Britta och Caroline som båda gör ett fantastiskt jobb. Det är stimulerande att följa deras utveckling och det här är ett gott betyg åt det arbete som vi lägger ned i Skanska på att utveckla våra medarbetare och erbjuda inspirerande karriärvägar på olika håll i koncernen, säger Anders Kupsu, VD för Skanska Kommersiell Utveckling Norden där Skanska Fastigheter Stockholm ingår. Det är tidningen Fastighetsnytt som tillsammans med Stronghold och Academic Search har instiftat den nya utmärkelsen. Vinnaren utsågs av en jury bestående av Johan Zetterstedt, VD Fastighetsnytt, Urban Edenström, koncernchef Stronghold, Marika Treschow, VD Academic Search, Kristina Alvendal, fastighetsborgarråd (M) i Stockholm, Christel Armstrong, VD Stena Fastigheter, Agneta Jacobsson, VD DTZ samt Fredrik Wirdenius, VD för Vasakronan. Skanska Kommersiell Utveckling Norden initierar och utvecklar fastighetsprojekt inom kontor, logistik och affärshus. Kontorsverksamheten är koncentrerad till de tre storstadsregionerna i Sverige, Köpenhamnsregionen i Danmark samt Helsingfors i Finland. Utvecklingen av logistik- och volymhandelsfastigheter bedrivs på strategiska orter i Sverige, Danmark och Finland. För ytterligare information, vänligen kontakta: Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 38. Direktlinje för media: 010-448 88 99 Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.se Om Skanska i Sverige Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 11 000 medarbetare och intäkterna uppgick 2008 till drygt 30 miljarder kronor. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.