Skanskas Vänortsgatan startskott för byggboom i Mölndal

Skanska har haft premiär för ett omfattande byggprojektet på 180 nya bostadsrätter på Vänortsgatan i Mölndal. Säljstarten signalerar startskottet på en byggboom i Mölndal.

Skanska utvecklar och bygger över 180 lägenheter på Vänortsgatan i Mölndal. Skanskas bostadsprojekt är först ut av flera projekt som kommer att ske i staden av en rad olika byggbolag och signalerar därför starten på en byggboom i Mölndal.

– Det är klart fokus på bostadsutveckling i Mölndal just nu. Bostäderna på Vänortsgatan som Skanska säljstartade ligger perfekt i Mölndal samtidigt som Mölndal ligger på ett perfekt pendlingsavstånd för dem som jobbar i Göteborg. Det gör våra lägenheter attraktiva, säger Fritz Nicklason, bostadssäljare på Skanska Nya Hem.

Bostadsområdet på Vänortsgatan ligger där Krokslätt övergår till Mölndal. Skanskas lägenheter är bostadsrätter som alla kommer att ha balkong, terrass eller uteplats mot den lummiga innergården.

Storleken på lägenheterna på Vänortsgatan är 35 kvadratmeter för en etta och 119 kvadratmeter för en fyra. Priset ligger på 1 075 000 kronor och 4 615 000 kronor. Skanska räknar med inflyttning under våren 2013.

För mer information, var vänlig se
www.skanska.se/vanortsgatan

Fritz Nicklason, bostadssäljare, Skanska Nya Hem, tel: 010-448 49 85
Niclas Strahner, pressansvarig, Skanska Bostadsutveckling Norden, tel: 010-448 16 08

Skanska är ett av Sveriges största byggbolag med verksamhet inom hus- och anläggningsbyggande samt utveckling av bostäder och kommersiella lokaler. I Sverige har företaget cirka 10 000 medarbetare och intäkterna för byggverksamheten uppgick 2010 till cirka 23 miljarder kronor. Verksamheten inom bostadsutveckling sålde under 2010 cirka 1 200 nya hem. Skanska erbjuder även tjänster inom offentlig privat samverkan.