Antonia Junelind ny Senior Vice President Investor Relations på Skanska AB

Antonia Junelind har utsetts till Senior Vice President Investor Relations på Skanska AB. Hon tillträder sin nya roll den 4 februari 2022.

Närmast kommer Antonia från positionen som Head of Transactions and Finance på Skanska Commercial Development Nordic. Sammantaget har Antonia över 10 års erfarenhet från Skanska där hon haft olika roller kopplat till ekonomi och finans, varav ett år hos Skanska UK. Antonia har en masterexamen i samhällsbyggnad från KTH. I sin nya roll kommer hon att rapportera till Skanska AB:s CFO Magnus Persson.

– Det känns fantastiskt kul att få välkomna Antonia till rollen som ansvarig för extern finansiell kommunikation. Antonia är analytisk, pedagogisk och kommunikativ, något som är avgörande för att framgångsrikt driva investor relations-rollen. Arbetet med att berätta om vår verksamhet för nuvarande och framtida investerare är av stor vikt för att fortsatt positionera oss som en attraktiv investering, säger Magnus Persson, CFO Skanska AB.

– Jag vill passa på att tacka André Löfgren för ett mycket väl utfört arbete under sina år som SVP Investor Relations. Han har varit avgörande för att positionera Skanska som en stabil och långsiktig investering. Nu önskar jag honom all lycka till i den kommande rollen som CFO för BoKlok (ett bostadsutvecklingssamarbete mellan Skanska och Ikea), säger Magnus Persson.

– Jag är stolt över att få vara en del av Skanska. Vi har en stark affärsmodell, samhällsviktiga projekt, betydelsefulla kund- och partnerrelationer, engagerade och drivna kollegor och dessutom ett tydligt syfte. Det är en bra grund att stå på när man vill medverka till en positiv utveckling i samhället och skapa långsiktigt aktieägarvärde. I min nya roll ser jag fram emot att få bidra till att bygga vidare på våra investerarrelationer och hålla kapitalmarknaden väl informerad om utvecklingen av vår verksamhet, säger Antonia Junelind, tillträdande Senior Vice President Investor Relations Skanska AB.

For further information please contact:

Jacob Birkeland, Head of Media Relations and Public Affairs, Skanska AB, tel +46 (0)10 449 19 57

Direktnummer för media, tel +46 (0)10 448 88 99

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar bidrar Skanska till ett bättre samhälle genom att erbjuda innovativa och hållbara lösningar. Koncernen har cirka 32 500 medarbetare och omsättningen under 2020 uppgick till 159 miljarder kronor.