Executive Vice President och chefsjurist lämnar Skanska

Report this content

Skanska meddelar idag att Caroline Fellenius Omnell, Executive Vice President och Chefsjurist, lämnar Skanska. Caroline har varit på Skanska i åtta år och har varit medlem i koncernledningen sedan 2017. En rekryteringsprocess kommer att inledas för att utse en efterträdare.

− Jag vill tacka Caroline för hennes engagemang, strategiska insikt och utveckling av Legal-funktionen inom koncernen. Hennes expertkunskap inom juridik har varit avgörande för vår fortsatta framgång i att navigera en komplex marknad och starkt bidragit till att skapa värde för företaget. Jag önskar henne all lycka i framtida åtaganden, säger Anders Danielsson, Koncernchef för Skanska Group.

Jag är tacksam och stolt över vad vi har uppnått under de senaste åtta åren på Skanska. Tillsammans med koncernledningen har vi utvecklat företaget på våra marknader med tydlig styrning och struktur till den stabila och lönsamma situation vi befinner oss i idag, säger Caroline Fellenius Omnell, Executive Vice President och Chefsjurist, Skanska Group.

Ulrika Wester kommer från och med idag, den 13 september, att träda in som tillförordnad Executive Vice President och Chefsjurist tills en efterträdare har utsetts.

För ytterligare information kontakta:

Håkan Ström, t.f. press och public affairs-chef, Skanska AB, tel 070 837 09 81

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.