Greg Craig ny Business Unit President för Skanska UK

Greg Craig har utsetts till ny Business Unit President för Skanska UK. Han tillträder sin nya roll den 8 maj.

Greg Craig har 25 års erfarenhet i branschen, varav 14 år på Skanska. De senaste två åren har han varit vice vd på Skanska UK, med ansvar för byggverksamheterna.

Greg Craig efterträder Mike Putnam som från och med den 8 maj blir senior rådgivare åt Skanska UKs nya Business Unit President och Skanskas koncernledning.

– Jag vill välkomna Greg i hans nya roll. Han tar med sig stor erfarenhet från flera olika verksamheter inom Skanska och är mycket engagerad i breda branschfrågor, som till exempel säkra arbetsplatser. Jag vill också rikta ett innerligt tack till Mike Putnam som har lett Skanska UK till branschledande resultat. Hans personliga ledarskap inom områden som grönt byggande, mångfald och säkra arbetsplatser har varit en förebild och positionerat Skanska i branschen, säger Anders Danielsson, vice vd, Skanska AB.

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com