Inbjudan till kapitalmarknadsträff den 19 april 2010 i Stockholm

Report this content

Från den 1 januari 2010 kommer Skanska att tillämpa IFRIC 12, Avtal om ekonomiska och samhälleliga tjänster, och IFRIC 15, Avtal för uppförande av fastigheter. Med anledning av detta bjuder vi in till kapitalmarknadsträff för att belysa effekterna av dessa förändrade redovisningsprinciper samt påverkan per segment.

Presentationen sker på engelska och hålls av Hans Biörck, vVD och Ekonomi- och finansdirektör, Skanska AB. Mötet kommer att hållas på Scandic Anglais, Humlegårdsgatan 23 i Stockholm med start kl. 15.00. Om ni avser att delta, vänligen anmäl er senast den 12 april till Marianne Bergström, e-mail: marianne.bergstrom@skanska.se Telefon 010-448 88 75. Presentationen kommer att kunna följas via en direktsänd audiocast www.skanska.com/investors, som även kommer att finnas tillgänglig i efterhand. Presentationen kan även följas per telefon med möjlighet att ställa frågor. För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring 08-505 598 53, eller +44 203 043 2436, eller +1 866 458 4087. Eventuella kostnader för resa och logi betalas av respektive deltagare. Vi ser fram emot att träffa er i april! För ytterligare information, kontakta: Pontus Winqvist, direktör, Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 88 51 Karin Lepasoon, vice VD och Kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 88 74