Inbjudan till presentation av Skanskas niomånadersrapport den 5 november

Torsdagen den 5 november rapporterar Skanska resultatet för de nio första månaderna 2009. Med anledning av detta vill vi inbjuda till en press- och telefonkonferens torsdagen den 5 november kl. 11.00. Den kombinerade press- och telefonkonferensen för media och analytiker äger rum på Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57 A i Stockholm.

Johan Karlström, VD och koncernchef, samt Hans Biörck, vVD och ekonomi- och finansdirektör, presenterar rapporten och besvarar frågor. Efter presskonferensen serveras lättare förtäring. Svar om deltagande önskas senast onsdagen den 4 november kl. 12.00 till marianne.bergstrom@skanska.se. Presskonferensen kommer att webbsändas live på www.skanska.com/investors, där den även finns tillgänglig i efterhand. Presskonferensen kan även följas per telefon med möjlighet att ställa frågor. För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring +46 (0)8 505 598 53, eller +44 (0) 203 043 24 36, eller +1 866 458 40 87. Efter presskonferensen kommer det att finnas vissa möjligheter till enskilda möten med Johan Karlström och Hans Biörck. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 4 november till serhat.ok@skanska.se. Frågor angående webbsändningen samt telefonkonferensen besvaras av Serhat Ok, tel 010-448 64 37 eller via mail till serhat.ok@skanska.se. Välkommen! Pontus Winqvist Direktör, Investor Relations Karin Lepasoon Kommunikationsdirektör För ytterligare information, kontakta: Pontus Winqvist, direktör, Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 88 51 Karin Lepasoon, kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 88 74