Inbjudan till press- och ljudkonferens den 9 februari med presentation av Skanskas Bokslutskommuniké 2023

Fredagen den 9 februari kl. 07:30 rapporterar Skanska resultatet för 2023.

Rapporten kommer att presenteras av Anders Danielsson, VD och koncernchef, samt Magnus Persson, Ekonomi- och finansdirektör, på en press- och ljudkonferens kl. 10:00 på Skanskas huvudkontor på Warfvinges väg 25. Presskonferensen kommer också att sändas live www.skanska.com/investerare, där den även finns tillgänglig i efterhand.

Du kan även delta i ljudkonferensen med möjlighet att ställa frågor. Rekommenderad anslutning för bästa ljudkvalitet vänligen anslut via din telefon till HD Audio weblänk: HD Audio link

• Reservuppkoppling (telefonnummer): Vid behov kan du ringa in via traditionell telefonkonferens, vänligen använd följande telefonnummer:
    • +44 (0) 207 107 06 13
    • +1 (1) 631 570 56 13

Efter press- och ljudkonferensen kommer det att finnas möjligheter till enskilda möten med Magnus Persson. Intresseanmälan för ett möte önskas senast 7 februari till annika.winlund@skanska.se.

Välkomna!

Antonia Junelind, SVP, Investor Relations

Karolina Cederhage, SVP, Communications

Antonia Junelind, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 62 61

Karolina Cederhage, Kommunikationsdirektör, Skanska AB, 010-448 08 80

Jacob Birkeland, Chef Press och Public Affairs, Skanska AB, tel 010-449 19 57

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och umgås. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 162 miljarder kronor under 2022. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 28 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.