Inbjudan till telefonkonferens och webcast den 28 april med presentation av Skanskas tremånadersrapport 2020

Tisdagen den 28 april kl. 07:30 rapporterar Skanska resultatet för de tre första månaderna 2020.

Rapporten kommer att presenteras av Anders Danielsson, VD och koncernchef, samt Magnus Persson, vVD och ekonomi- och finansdirektör, på en telefonkonferens kl. 10:00. Telefonkonferensen kommer att sändas live på www.skanska.com/investerare, där den även finns tillgänglig i efterhand.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring 08 566 426 51, eller  +44 333 300 0804, eller +1 631 913 1422. Pinkod: 46870318#

Efter presskonferensen kommer det att finnas vissa möjligheter till enskilda telefonmöten med Anders Danielsson och Magnus Persson. Intresseanmälan för ett möte önskas senast den 26 april till annika.winlund@skanska.se.

Välkommen!

André Löfgren, direktör Investor Relations

Karolina Cederhage, kommunikationsdirektör

André Löfgren, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 13 63

Karolina Cederhage, kommunikationsdirektör, Skanska AB, tel 010-448 08 80

Jacob Birkeland, presschef, Skanska AB, tel 010-449 19 57

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle och erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 35 000 medarbetare och omsättningen under 2019 uppgick till 177 miljarder kronor.