Kommuniké från extra bolagsstämma i Skanska AB (publ)

I enlighet med styrelsens förslag, har extra bolagsstämman den 22 oktober 2020 i Skanska AB (publ) beslutat att till aktieägarna dela ut 3,25 kronor per aktie.

Mot bakgrund av risken för spridning av Covid-19 och myndigheternas föreskrifter och råd genomfördes extra bolagsstämman genom enbart förhandsröstning (s.k. poströstning) med stöd av tillfälliga lagregler.

Avstämningsdag för erhållande av utdelning fastställdes till måndagen den 26 oktober 2020 och utbetalning av utdelningen beräknas ske från Euroclear Sweden AB torsdagen den 29 oktober 2020.

Protokoll med fullständiga beslut från stämman kommer att göras tillgängligt på bolagets webbplats, www.group.skanska.com/sv/ under rubriken ”Koncernens styrning/Bolagsstämma”, senast torsdagen den 5 november 2020.

André Löfgren, Senior Vice President Investor Relations, Skanska AB, tel: 010 448 13 63

Jacob Birkeland, Head of Media Relations and Public Affairs, Skanska AB, tel: 010 449 19 57

Caroline Fellenius-Omnell, Executive Vice President, Chefsjurist, Skanska AB, tel: 010 449 29 23

Direktlinje för media, tel: 010 448 88 99

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle och erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 35 000 medarbetare och omsättningen under 2019 uppgick till 177 miljarder kronor.