Murphy McCullough ny Business Unit President för Skanska Commercial Development USA

Murphy McCullough har utnämnts till ny Business Unit President för Skanska Commercial Development USA (CDUS) från och med 1 augusti 2022.

Murphy McCullough har arbetat på Skanska sedan 2011 och är Executive Vice President för CDUS i Seattle/Bellevue i staten Washington sedan 2016.

– Murphy har varit avgörande för utvecklingen av vår verksamhet i Seattle och Bellevue. Under hans starka ledarskap har Skanska framgångsrikt levererat flera projekt, bland annat 2+U som är Skanskas enskilt största investering inom kommersiell fastighetsutveckling någonsin. Jag ser mycket fram emot att jobba nära Murphy för att fortsätta utveckla vår verksamhet inom kommersiell utveckling i USA, säger Claes Larsson, Executive Vice President, Skanska.

Murphy kommer att rapportera till Claes Larsson, som varit tillförordnad chef för den kommersiella fastightsutvecklingen i USA sedan den 12 maj i år.

Charlie Foushee, Vice President för CDUS i Seattle/Bellevue, ersätter Murphy McCullough.

Sedan 2009 har Skanskas kommersiella fastighetsutveckling i USA initierat kommersiella projekt, inkluderat flerfamiljshus, med en total investering vid färdigställande om totalt cirka USD 3 miljarder, vilket skapar mer än 1 miljon kvadratmeter hållbara utvecklingsprojekt på utvalda delmarknader i USA.

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och umgås. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.