Nicklas Lindberg ny VD för Skanska Kommersiell Utveckling Europa

Report this content

Nicklas Lindberg har utsetts till ny VD för Skanska Kommersiell Utveckling Europa, Skanskas affärsenhet för utveckling av kommersiella fastigheter i centrala och östra Europa.

Nicklas Lindberg tillträder sin befattning 1 september och kommer att vara stationerad i Warszawa. Nicklas har arbetat på Skanska i tio år. De tre senaste åren har han lett Skanska Property Poland, en enhet inom Skanska Kommersiell Utveckling Europa. Tidigare har han jobbat med bostadsutveckling i Norden och under fyra år arbetade han för Skanska Ryssland, både som finanschef och VD.

– Nicklas har under de senaste åren byggt upp ett starkt team som har expanderat verksamheten i Warszawa. Med sitt starka marknads- och affärsfokus kommer Nicklas att fortsätta expandera vår verksamhet för kommersiell utveckling på marknaderna i centrala och östra Europa. Det är med glädje jag välkomnar honom till sin nya tjänst, säger Johan Karlström, Skanskas VD och koncernchef.

Nicklas Lindberg kommer att bibehålla sin position som VD för Skanska Residential Development Poland. Arbetet med att finna en ersättare som VD för Skanska Property Poland har påbörjats.

Nicklas Lindberg efterträder Richard Hultin, som utsågs till vice VD och ny medlem av Skanskas koncernledning i augusti.

För ytterligare information, kontakta:
Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08
Direktlinje för media: 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com

Informationen är sådan som Skanska AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 53 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2010 uppgick till 122 miljarder kronor.