• Skanska/

Skanska bygger järnvägsviadukt i London för GBP 59 miljoner, ca 660 miljoner kronor

Report this content

Skanska har fått uppdraget att bygga en järnvägsviadukt i London. Kontraktssumman uppgår till GBP 59 miljoner, ca 660 miljoner kronor, vilket har inkluderats i orderingången för det tredje kvartalet. Kund är Network Rail.

Projektet gäller en 400 m lång viadukt över matmarknaden Borough Market i sydöstra London. I uppdraget ingår även rivningsarbeten och att genomföra en tillfällig omlokalisering av Borough Market. Skanska har under ett tidigare kontrakt assisterat kunden med planering och utformning av projektet. Byggarbetet inleds omgående och ska vara avslutat i augusti 2012. Skanska UK med ca 4.800 medarbetare hade 2008 intäkter som uppgick till 17,9 miljarder kronor. Bolaget är verksamt inom byggande av hus, anläggningar och distributionsnät samt byggservice. Skanska är även ledande inom det brittiska programmet för offentlig-privat samverkan, PFI (Private Finance Initiative). För ytterligare information, kontakta: Tanya Barnes, informationschef, Skanska UK, tel +44 1923 423 905 Peter Gimbe, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 38 Direktlinje för media: 010-448 88 99