Skanska bygger skola i Burien, Washington, USA, för cirka 1,1 miljarder kronor

Report this content

Skanska har tecknat avtal gällande att bygga Highline Public Schools i Burien, Washington, USA, för USD 113,5 M, cirka 1,1 miljarder kronor, vilket inkluderas i orderingången för USA för det tredje kvartalet 2019.

Skanska kommer att riva det befintliga gymnasiet och bygga en ny 22 000 kvadratmeter skola, som kommer att inrymma upp till 1 500 elever. Projektet omfattar allmänna- och specialklassrum, en teater, dramaklassrum, laboratorier och flera gym och tennisbanor. Förbättringarna av skolgården kommer att omfatta nya rekreationsområden, nya områden för lämning och hämtning av elever, busshållplats, parkering för personal och besökare samt förbättringar precis utanför skolgården till angränsande gator.

Projektet pågår och ska vara klart under juni 2021.

För ytterligare information kontakta:

Terri-Ann Betancourt, Director of Communications, Skanska USA, tel +1 206 494 5440

Jacob Birkeland, Presschef, Skanska AB, tel +46 (0)10 449 19 57

Direktnummer för media, tel +46 (0)10 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle. Skanska erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 38 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2018 uppgick till 170 miljarder kronor.