• Skanska/

Skanska hyr ut cirka 6 700 kvadratmeter till Evolve i kontorshuset Parallell i Oslo, Norge

Report this content

Skanska har tecknat ett 5-årigt hyresavtal med Evolve, som tillhandahåller flexibla kontorslösningar, om cirka 6 700 kvadratmeter i Parallell i Løren, Oslo, Norge. Med det aktuella kontraktet är kontorshuset 66 procent uthyrt.

Parallell är designat för att maximera utnyttjandet av dagsljus i kombination med effektiva och flexibla planlösningar. Byggnaden på cirka 19 000 kvadratmeter är utvecklad och byggd av Skanska och stod färdig 2020.

Parallell kommer att certifieras enligt BREEAM-NOR Excellent. Strikta miljökrav har ställts upp för byggnaden under hela dess livscykel, inklusive begränsad användning av kemikalier, materialåtervinning och energieffektiva lösningar. Byggnaden fokuserar på hyresgästernas välbefinnande och hälsa och kommer även att hälsocertifieras enligt WELL Core Gold.

Evolve är redan hyresgäst i byggnaden. Med detta hyresavtal utökar de sin närvaro på Parallell med ytterligare 5 våningar från och med hösten 2022. Andra hyresgäster är Norsk Gjenvinning och Pre Diagnostics.

För ytterligare information kontakta:

Jacob Birkeland, presschef och ansvarig för Public Affairs, Skanska AB,tel076 899 72 69

Direktnummer för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och umgås. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.