• Skanska/

Skanska renoverar och bygger ut universitetsbyggnad i Ohio, USA, för USD 67M, cirka 640 miljoner kronor

Report this content

Skanska har tecknat avtal med University of Cincinnati om att renovera och bygga ut en historisk byggnad i Cincinnati, Ohio, USA. Kontraktet är värt USD 67M, cirka 640 miljoner kronor, vilket kommer att inkluderas i orderingången för USA i det andra kvartalet 2022.

Det 6 100 kvadratmeter stora renoveringsarbetet omfattar nya kontor, forskningslabb, klassrum, undervisningslabb för biologi- och kemi samt utrymmen för gemensamt arbete. Den cirka 13 400 kvadratmeter stora tillbyggnaden omfattar nya, toppmoderna forskningslabb för kemi med lagringsutrymmen för kemikalier och tillhörande faciliteter.

Projektet är ett i raden av stora satsningar som kommer att möjliggöra för universitetet att expandera sina naturvetenskapliga utbildningar då den befintliga byggnaden inte uppfyller behoven för modern akademisk forskning.

Arbetet beräknas påbörjas i maj 2023 och beräknas vara klart i mars 2025.

För ytterligare information kontakta:

Andreas Joons, pressekreterare, Skanska AB, tel 010 449 04 94

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och umgås. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.