Skanska tecknar tilläggskontrakt för kustanläggning i östra USA för USD 120M, cirka 1,2 miljarder kronor

Skanska har tecknat ett tilläggsavtal med en befintlig kund för förberedande arbeten och tidiga åtaganden i den planerade byggfasen för att uppgradera en anläggning vid kusten i östra USA. Kontraktet är värt USD 120M, cirka 1,2 miljarder kronor, vilket kommer att inkluderas i orderingången för USA för det första kvartalet 2024.

Detta tilläggskontrakt omfattar pågående aktiviteter tidigt i upphandlingen.

Upphandlingen för projektet slutfördes under det första kvartalet 2024 och byggaktiviteter som omfattas av det här kontraktet löper in i 2026.

Jacob Birkeland, press och public affairs-chef, Skanska AB, tel 076 899 72 69

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.