Skanskas Års- och hållbarhetsredovisning tillgänglig på webbplatsen

Report this content

Skanskas Års- och hållbarhetsredovisning för 2019 är nu tillgänglig på Skanskas webbplats under adress www.group.skanska.com/investerare, där såväl svensk som engelsk version finns. Här kan även den tryckta Års- och hållbarhetsredovisningen beställas.

En utskrift av den elektroniska versionen finns samtidigt tillgänglig på Skanska AB:s huvudkontor, Warfvinges väg 25, Stockholm. Distribution av den tryckta Års- och hållbarhetsredovisningen påbörjas omkring den 20 mars.

Års- och hållbarhetsredovisningen kan, förutom på Skanskas webbplats, även beställas från:

Skanska AB, Investor Relations, 112 74 Stockholm, telefon 010-448 89 00, e-post: investor.relations@skanska.se

För ytterligare information kontakta:

André Löfgren, Direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 010-448 13 63

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle och erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 35 000 medarbetare och omsättningen under 2019 uppgick till 177 miljarder kronor.