• Skanska/

Skanskas försäljning av sin ägarandel i Elizabeth River Crossings i Virginia, USA, är slutförd

Report this content

Som tidigare meddelats har Skanska undertecknat ett Sale and Purchase Agremeent (SPA) för sin 50-procentiga ägarandel i Elizabeth River Crossings HoldCo LLC, (“ERC”) i Hampton Roads Metropolitan Area, Virginia, USA. Transaktionen har nu slutförts och betalningen är reglerad. Erhållen försäljningslikvid efter transaktionskostnader är cirka USD 620M, cirka 5,1 miljarder kronor, och kommer att bokföras under Centralt för det fjärde kvartalet 2020.

För mer information om Skanskas portfölj av offentlig-privata partnerskap samt denna tillgång, inklusive information om redovisat värde, se not 20 B i års- och hållbarhetsredovisningen 2019.

För ytterligare information kontakta:

Pontus Winqvist, Managing Director, Asset Management, Skanska AB, tel +46 10 448 88 51

Jacob Birkeland, Head of Media Relations och Public Affairs, Skanska AB, tel +46 10 449 31 34

Direktlinje för media, tel +46 10 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle och erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 35 000 medarbetare och omsättningen under 2019 uppgick till 177 miljarder kronor.