Styrelsen beslutar att återkalla förslaget om utdelning

Med anledning av den rådande osäkerheten till följd av covid-19 har styrelsen beslutat att återkalla förslaget om utdelning till årsstämman den 26 mars.  Koncernen har en stark balansräkning med god likviditet och väl tilltagna outnyttjade kreditlöften. Styrelsen har ambitionen, om förutsättningarna medger, att under hösten kalla till en extra bolagsstämma för beslut om utdelning.

Skanskas årsstämma äger rum som tidigare meddelats den 26 mars klockan 10.00 på Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm.

André Löfgren, Senior Vice President Investor Relations, Skanska AB, tel: 010 448 13 63

Jacob Birkeland, Head of Media Relations, Skanska AB tel: 010 449 31 34

Caroline Fellenius-Omnell, Executive Vice President, Chefsjurist, Skanska AB, tel: 010 449 29 23

Skanska är en världsledande aktör inom bygg och projektutveckling på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Med utgångspunkt i bolagets värderingar vill Skanska bidra till ett bättre samhälle och erbjuder innovativa och hållbara lösningar för såväl enkla som komplexa uppdrag. Koncernen har cirka 35 000 medarbetare och omsättningen under 2019 uppgick till 177 miljarder kronor.

Informationen som lämnas här är sådan som Skanska AB är skyldig att offentliggöra enligt EU-värdepapperslagen (EU) nr. 596/2014.