Valberedning inför årsstämma 2007 i Skanska AB

Report this content

I enlighet med beslut på Skanskas bolagsstämma har styrelsens ordförande begärt att de fem röstmässigt största aktieägarna ska utse varsin ledamot som tillsammans med honom ska utgöra valberedning. Ordförande i valberedningen ska vara den ledamot som representerar den röstmässigt största aktieägaren. Valberedningens uppgift är bl a att arbeta fram ett förslag till styrelse och styrelsearvoden för beslut på årsstämman 2007.

Valberedningen inför årsstämman 2007 i Skanska AB kommer att ha följande sammansättning: • Carl-Olof By, Industrivärden, Ordförande i valberedningen • Håkan Sandberg, Handelsbanken och Handelsbankens Pensionsstiftelse • Jan-Erik Erenius, AMF Pension och AMF Fonder • KG Lindvall, Robur Fonder • Conny Karlsson, SEB Fonder • Sverker Martin-Löf, Styrelseordförande i Skanska AB För ytterligare information, kontakta: Anders Lilja, direktör Investor Relations, Skanska AB, tel 08-753 88 01