Valberedning utsedd inför Skanskas årsstämma 2025

Valberedningens ledamöter inför Skanskas årsstämma 2025 har nu utsetts.

Skanskas valberedning inför årsstämman 2025 har tillsatts i enlighet med instruktionen för valberedningen som beslutades av årsstämman 2018.

Valberedningen består av:

• Helena Stjernholm, AB Industrivärden
  • Katarina Martinson, Lundberggruppen
  • Dick Bergqvist, AMF Tjänstepension & AMF Fonder
  • Malin Björkmo, Handelsbanken Fonder
  • Hans Biörck, styrelseordförande i Skanska AB

Helena Stjernholm är valberedningens ordförande.

Aktieägare som vill lägga fram förslag till valberedningen är välkomna att kontakta valberedningen via brev till adress Skanska AB, Valberedningen, c/o Chefsjuristen, Warfvinges väg 25, 112 74 Stockholm eller via e-post till valberedningen@skanska.se senast tisdagen den 31 december 2024.

Årsstämman 2025 kommer att äga rum måndagen den 7 april 2025 på Sergel Hub, Sveavägen 10A, Stockholm.

För ytterligare information kontakta:

Ulrika Wester, Tillförordnad Executive Vice President, Tillförordnad Chefsjurist, Skanska AB, tel 010 449 65 54

Antonia Junelind, Senior Vice President Investor Relations, Skanska AB, tel 010 448 62 61

Håkan Ström, Tillförordnad Head of Media Relations and Public Affairs, Skanska AB, tel 010 449 10 43

Direktlinje för media, tel 010 448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com.

Skanska använder sin kunskap och framtidsinsikt för att bidra till hur människor lever, arbetar och samverkar. Vi är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 157 miljarder kronor under 2023. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos cirka 27 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.