Rekordintresse för årets upplaga av Din Musikbusiness – Har du koll på dina rättigheter?

För femte året arrangerar SKAP nu på söndag Din Musikbusiness - Har du koll på dina rättigheter? tillsammans med initiativtagarna Ametist Azordegan, författare och journalist, och Andreas Wendén, musikjurist. Intresset för årets upplaga av Din Musikbusiness är rekordstort och evenemanget flyttar därför till större lokal, från Bar Brooklyn till Debaser Strand i Stockholm. Årets gäster på scen: Cherrie, Pato Pooh och Kristian Riffo.

- Som programledare och musikläggare på landets största hiphop-program på Sveriges Radio upplevde jag tidigt en brist på kunskap om musikbranschen bland unga som höll på med hiphop. Och eftersom jag var, och är, den som många vände sig till, kände jag behovet av ett event för att hjälpa unga musikskapare att bli smartare i musikbranschen. Det var en succé redan från start. Din Musikbusiness behövs, säger Azordegan.

SKAP:s ordförande Alfons Karabuda om - Din musikbusiness är inte bara ett informationsmöte eller workshop. Det är ett sätt att motverka likriktning i svensk musik och därmed vårt samhälle, Inte minst ett valår som detta är det nödvändigt att lyfta allas rätt till sina kulturella rättigheter. Och det börjar alltid med att lära sig sina.

Om Din Musikbusiness - Har du koll på dina rättigheter?:

Din Musikbusiness är ett kostnadsfritt evenemang som framförallt vänder sig till låtskrivare, artister, producenter och managers som är aktiva inom hiphop-genren. Din Musikbusiness startade 2013 på initiativ av författaren och journalisten Ametist Azordegan och musikjuristen Andreas Wendén. Under Din Musikbusiness går vi igenom avtal som skivbolag, managers och förlag använder, och vi går igenom frågor som: vad äger du när du gör musik? Ska du ha betalt för dina streams på youtube? Ametist Azordegan intervjuar etablerade som ger sina do´s and dont´s i musikbranschen.

Tidigare gäster: Titiyo, Salla Salazar, Petter, Amir Chamdin, Supreme/Looptroop, Oskar Linnros, Min Stora Sorg, Babak Azarmi, Matte Caliste, Sarah Dawn Finer

Citat

Alfons Karabuda, ordförande SKAP