Skara Sommarlands nya reklamfilm visar hur komiskt ett semesterbeteende blir i vardagen

Report this content

Den 3 juni öppnar Skara Sommarland för säsongen och nu har årets reklamfilm släppts. Temat handlar om hur komiskt ett fullkomligt normalt sommarbeteende från den nya attraktionen BadringsBumpers kan te sig i den gråa vardagen, där både kollegor och fikande pensionärer krockas omkull med full kraft.

BadringsBumpers – Så kul att du inte kan sluta. Så lyder Skara Sommarlands slogan i reklamfilmen för parkens senaste attraktion, BadringsBumpers. Den nya attraktionen utgörs av runda radiobilar som liknar stora badringar där du tillsammans med andra åker runt på en bana och ”bumpar” in i varandra. I reklamfilmen får vi följa en kvinna som tar med sig nöjet från attraktionen ut i vardagen. Iförd en badring krockar hon in i människor i sin omgivning. Vi får se ett äldre par på café som får svårt att hålla i croissanten, kollegor som flyger åt alla håll och drinkar som spills. Musiken i filmen, som har starka danbansinfluenser, är specialskriven av artisten Jakob Karlberg, känd för sin hit ”Fan vad bra”.

Vi känner alla igen hur vissa semesterbeteenden hänger sig kvar en bra bit in på hösten – några saker är helt enkelt för kul och härliga för att sluta med. Målet med filmen var att på ett lite tillskruvat sätt visa på hur knasigt det blir när du tar med dig fel sommarbeteende ut i vanliga livet. Vi ville helt enkelt visa de komiska och knasiga situationer som kan uppstå när du tar med dig känslan från attraktionen BadringsBumpers ut i vardagen, säger Johanna Lindh, reklamchef på Parks and Resorts.

Reklamkampanjen startade den 15 maj och består av en längre film på 30 sekunder samt flera kortare varianter. Filmen kommer att sändas på TV4 Play samt i digitala kanaler som Facebook, TikTok, Snapchat, Instagram och YouTube. Filmen är producerad av Makeriet och regisserad av Linus Nordström och kan ses i sin helhet här: https://youtu.be/-7mSXKxLcMA

Beställare/Creative
Marknadschef: Sebastian Delefors

Reklamchef: Johanna Lindh
Senior kreatör: Kristoffer Lindegren
Projektledare: Andreas Landin

Film
Produktionsbolag: Makeriet
Regissör: Linus Nordström

Producent: Li Vibenius

DoP: August Sandström
Offline: Linus Nordström
Online: Anders Bergén
Grade: Miles Lembke

Ljudläggning: Olle Ljungman
Musik: Jakob Karlberg

Mediebyrå
The Amazing Society

Annika Troselius
Informationschef

annika.troselius@parksandresorts.com

För pressbilder, besök vår mediabank på https://mediabank.parksandresorts.com

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Parken har utöver ett vattenland även en tivolidel, gokartbanor och camping. Med 46 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. Skara Sommarland anställer ca 450 medarbetare under säsong och gästas av ca 285 000 besökare per år. Skara Sommarland är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Citat

Vi känner alla igen hur vissa semesterbeteenden hänger sig kvar en bra bit in på hösten – några saker är helt enkelt för kul och härliga för att sluta med. Målet med filmen var att på ett lite tillskruvat sätt visa på hur knasigt det blir när du tar med dig fel sommarbeteende ut i vanliga livet. Vi ville helt enkelt visa de komiska och knasiga situationer som kan uppstå när du tar med dig känslan från attraktionen BadringsBumpers ut i vardagen.
Johanna Lindh, reklamchef på Parks and Resorts