Välkommen att prova årets nyhet BadringsBumpers på Skara Sommarlands premiär 3 juni

Report this content

På lördag den 3 juni slår Skara Sommarland upp sina grindar för säsongen! Nu bjuder vi därför in journalister med testpatruller att besöka Skara Sommarland under premiärdagen, där ni bland annat självklart får provåka årets nyhet - BadringsBumpers - en rund version av radiobilar där åkarna styr sin BadringsBumper som både kan snurra och krocka.

När Skandinaviens största vattenpark öppnar för säsongen på lördag den 3 juni kommer besökarna bjudas på en helt ny upplevelse. En ny åkattraktion har nämligen flyttat in på området, som kommer ta alla besökare på en snurrig krocktur. BadringsBumpers är en rund form av radiobil, där du styr din egen BadringsBumper själv med en spak i varje hand. Det här styrsystemet gör att du både kan få din badring att snurra och åka framåt eller bakåt. Och självklart krocka med alla andra BadringsBumpers på körbanan.

Nu bjuder vi in journalister med medföljande testpatruller att besöka Skara Sommarland under premiärdagen, där ni självklart får provåka våra nya BadringsBumpers, ta ett dopp i poolerna och prata med säsongens första gäster.

Vad: Premiären av Skara Sommarland
När: Lördagen den 3 juni kl. 10.00
OSA: till
annika.troselius@parksandresorts.com

För mer information kontakta Annika Troselius, Informationschef på telefon 0708-580050 eller e-mail annika.troselius@parksandresorts.com. För pressbilder besök Skara Sommarlands bildbank https://mediabank.parksandresorts.com/

Fakta om BadringsBumpers
Premiär:
3 juni
Placering på Skara Sommarland: Bredvid Restaurang Bryggan.
Antal bilar: 15
Körbanans storlek: 250 kvadratmeter
Längdgräns: 120 cm
Tillverkare: Sela Group (Italien).

Annika Troselius
Informationschef

annika.troselius@parksandresorts.com

För pressbilder, besök vår mediabank på https://mediabank.parksandresorts.com

Skara Sommarland är Skandinaviens största vattenpark. Parken har utöver ett vattenland även en tivolidel, gokartbanor och camping. Med 46 attraktioner, fyra restauranger samt ett varierat utbud av lotterier, spel, kiosker och caféer är Skara Sommarland fyllt med upplevelser för hela familjen. Skara Sommarland anställer ca 450 medarbetare under säsong och gästas av ca 285 000 besökare per år. Skara Sommarland är en del av Parks and Resorts, Nordens ledande aktör inom upplevelseindustrin. I gruppen ingår några av Sveriges mest populära resmål; Gröna Lund, Kolmården, Furuvik och Skara Sommarland.

Snabbfakta