Inbjudan pressträff Båtmiljö.se

- en lättillgänglig hemsida om ett miljövänligare liv på sjön! Det har tidigare varit svårt att hitta samlad information om vad båtägare kan göra för att minskapåverkan på havsmiljön. Ett flertal organisationer arbetar med frågan i stort som smått och från olika utgångspunkter, men ett större grepp har saknats. Därför lanserar vi nu Båtmiljö.se med information och miljövänliga tips och idéer för båtlivet.

Välkommen att närvara vid lanseringen av: Båtmiljö.se, ett samarbete mellan Baltic Sea 2020, Världsnaturfonden WWF och Skärgårdsstiftelsen

Tid och plats: 9 juni, kl 11.00 på Skeppsholmen utanför Skärgårdsstiftelsens lokaler på Svensksundsvägen 5, samling vid Skärgårdsstiftelsens entré. En lättare lunch kommer att serveras.

På plats: Lena Nyberg, vd Skärgårdsstiftelsen Erik Eklund, chef för Fartygstekniska enheten Transportstyrelsen / Båtmiljörådet Anna Ehn, redaktör för Båtmiljö.se Conrad Stralka, vd Baltic Sea 2020 Åsa Andersson, programchef svensk natur och Östersjön, Världsnaturfonden WWF Mats Johansson, båtägare som anpassat sin båt för toatankstömning Berndt Festin, f d vd Skärgårdsstiftelsen

Anmälan och frågor: Ulrika Palmblad, Informationsansvarig Skärgårdsstiftelsen, Mail: ulrika.palmblad@skargardsstiftelsen.se Tel: 08-440 56 09, 0708-30 69 68 Maria Maandi, Information & Events Baltic Sea 2020 Mail: maria.maandi@balticsea2020.org Tel: 08-673 97 64, 0707 50 23 36 ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Båtmiljö.se, ett samarbete mellan Baltic Sea 2020, Världsnaturfonden WWF och Skärgårdsstiftelsen