Invigning av ny fornstig på Gålö

Välkommen på invigning av en helt nyanlagd fornstig på Gålö som tar dig med på en naturskön vandring genom 10 000 år av historia.

Tid:
den 1 juli kl 11.00
Plats: Vi möts vid hembygdsföringens lokaler hos Gålö Gärsar vid Morarna.
Adress: Skälåkersvägen 4
Där bjuds det på tidsenlig förtäring, strömmingsflundra och / eller fläsk på råg/barkbröd med ramslökspesto. Samt traditionell Gålödricka.

Klockan 12.00 blir det invigningstal av Skärgårdsstiftelsens styrelseordförande, Skärgårds- och miljölandstingsrådet Gustav Andersson. Då klipps bandet och skyltarna avtäcks.

Efter invigningstalet bjuds det på kaffe och kaka, sedan kan de som vill gå Fornstigen under professionell guidning av arkeologerna Mattias Pettersson och Roger Wikell som också gjort stigen.

Samtidigt välkomnas också de som vill till Gålös nya vandrarhem Ekudden där vandrarhemsvärd Bo Thulin tar emot och visar runt.

Mycket välkommen!
OSA till ulrika.palmblad@skargardsstiftelsen.se

Tack! till Selaro Maskin & Entreprenad AB som sponsrar invigningen!

Tel: 08-440 56 00, Direkt nr: 08-440 56 09, Mobil: 0708-30 69 68