Nu går startskottet för Green Islands

Projektet som pågår fram till 2013 syftar till att inventera, analysera och bearbeta uppgifter om dagsläget på öarna inom energi-, avlopps- och sophanteringsfrågor för att sedan utforma planer och strategier hur man kan lösa dessa frågor på miljöbästa sätt. I projektet ingår också föreläsningsserier både i form av samlande seminarier och också mindre informationsträffar på öarna där projektet kommer att presentera den allra senaste forskningen. Den samlade informationen kommer att finnas tillgänglig via projektets hemsida där även andra ö-samhällen ska kunna ta del av resultaten och själva skapa förutsättningar för ett hållbart ö-liv. Öar där inventeringar och planer ska göras i Sverige är: Utö, Ornö, Ingmarsö, Askö och Ramsö. Den 4 mars kl 13.00 på branschdagen under Båtmässan "Allt för sjön" i Älvsjö presenterar vi Green Islands ihop med andra projekt och verksamheter i Skärgårdsstiftelsens regi. Varmt Välkommen dit! För dig som inte har pressackreditering kontakta Ingegerd Rydberg på tel. 070-377 39 20. Mer information Projektledare: Green Islands: Anna Ehn Mail: anna.ehn@skargardsstiftelsen.se Tel: 08-440 56 00, 0734-35 15 58

Presskontakt: Skärgårdsstiftelsen: Ulrika Palmblad Mail: ulrika.palmblad@skargardsstiftelsen.se Tel: 08-440 56 00, 0708-30 69 68