Vi söker ny entreprenör till Fejan

Skärgårdsstiftelsen söker efter en ny entreprenör till Fejan i norra skärgården. En unik chans att starta upp och bedriva verksamhet på ett av Stockholms skärgårds mest attraktiva besöksmål.

Bakgrund: En stor brand ödelade Fejans krog i juni 2015, sedan dess har verksamheten bedrivits med hjälp av tillfälliga lösningar som restaurangtält och food trucks. Till sommaren 2018 beräknas krogen vara färdig för att en ny entreprenör ska kunna starta upp verksamheten igen. I arrendet finns förutom krog även vandrarhem och gästhamn.

Vem är du?

• Vi söker en entreprenör med gedigen erfarenhet av att driva serviceverksamhet inom krog/vandrarhem/hotell.
  • Vi vill att du har ekonomiska resurser att utrusta den nya restaurangen med köksmaskiner och annan inredning. Samt ekonomiska förutsättningar att utveckla verksamheten i dialog med oss.
  • Vi förväntar oss en offensiv och spetsig affärsplan där du berättar varför just du ska få chansen att utveckla ett av skärgårdens mest intressanta och spännande besöksmål.

Vad erbjuder vi?

Skärgårdsstiftelsen erbjuder dig/er att vara en del av destinationsutvecklingsarbetet i Stockholms skärgård. Vi äger 12 000 hektar mark och cirka 2000 byggnader på en av världens mest vackra platser. Fejan har en unik historia och kan utvecklas till ett besöksmål utöver det vanliga. Här kan ”living the dream” bli verklighet för både dig och besökarna.

Mer information och prospekt

Kontaktperson: Jonas Davidson, Regionchef Norra skärgården tel 08-123 124 50 jonas.davidson@skargardsstiftelsen.se