Skärgårdstunnan lanserar en tredje Regal-modell

Report this content

Det svenska företaget Skärgårdstunnan utökar sitt premiumsortiment med vedeldade badtunnor och lanserar en syskonmodell till företagets populäraste modell Regal. Den nya modellen av har en kompaktare kamin än originalmodellen och kan därför erbjudas till ett lägre pris på 29,900 kr.

”Även om Regal är vår mest populära modell tack vare sin unika kamin har vi märkt en efterfrågan efter ett prisvänligare alternativ, vilket vi nu har lyckats skapa utan att ge avkall på kvalitén", förklarar Skärgårdstunnans VD, Fredrik Hofgaard.

För att kunna påvisa skillnaderna mellan de båda modellerna, har Skärgårdstunnan uppdaterat namnen. Den nya modellen kommer att gå under namnet Regal Standard, medan originalmodellen framöver får det nya namnet Regal DualBurn® för att understryka fördelen med den kraftfullare kaminens dubbla förbränningskammare.

Den nya Regal Standard kommer att finnas i en storlek med plats för 5 till 7 personer.

Gemensamt för alla tre Regal-modellerna är högkvalitativa material, förstklassig komfort och en integrerad vedkamin. Nya Regal Standard, som har en kompaktare kamin har en uppvärmningstid på ungefär tre timmar, medan den kraftfullare DualBurn® är färdig att användas redan efter cirka 2 timmar och 15 min. Precis som Skärgårdstunnans övriga bad kan samtliga modeller utrustas med flera olika tillbehör som till exempel undervattensbelysning och bubbelsystem.

För mer information kontakta:

Carmen Flicke

Mobil: +46 766 920 266

Mail: carmen.flicke@skargards.com

Om Skärgårdstunnan

Idén till Skärgårdstunnan föddes år 2007 när tre unga svenskar bestämde sig för att skapa ett premiumsortiment av vedeldade bad med djupa rötter i den svenska traditionen. Sedan dess har Skärgårdstunnan blivit en av Europas största tillverkare av vedeldade bad. Våra bad tillverkas i en fabrik i Åmål, vid Vänern, och alla modeller kan kompletteras med tillbehör. Vi levererar idag till 12 olika länder och erbjuder leverans direkt till din dörr. Med ett orubbligt fokus på kvalitet och innovation har Skärgårdstunnan blivit tongivande för branschen och ambitionen är att fortsätta så.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Även om Regal är vår mest populära modell tack vare sin unika kamin har vi märkt en efterfrågan efter ett prisvänligare alternativ, vilket vi nu har lyckats skapa utan att ge avkall på kvalitén.
Skärgårdstunnans VD, Fredrik Hofgaard