Lägenhetssläpp i Lilla Nipan

Skebo öppnar ett av sina stora byggprojekt i centrala Skellefteå.
På tisdag släpps de 52 lägenheterna i Lilla Nipan.
– Det känns positivt att vi kan erbjuda nya lägenheter på bostadsmarknaden i framtidens Skellefteå, säger Anna Ersson, marknadschef på Skebo.

Lilla Nipan består av två huskroppar belägna vid Parkbrons södra fäste på adresserna Bockholmsvägen 1A och 1B.
– Läget är mycket tilltalande med närheten till älven, centrum och Campus, säger Anna Ersson.

Ettor och tvåor
Det blir totalt 52 nya lägenheter i Lilla Nipan, 26 lägenheter i vardera trevåningshus. Alla lägenheter förses med balkong.

Fördelningen av lägenheter blir 30 ettor på 28 kvadratmeter och 22 tvåor på 45 kvadratmeter.
– Vi upplever en stor efterfrågan på mindre lägenheter. Genom Lilla Nipan kan vi möta önskemål från både befintliga och blivande hyresgäster, säger Anna Ersson.
Hälften av lägenheterna, 26 till antalet, öronmärks som ungdomsbostäder för personer mellan 18 och 25 år.
– Ungdomar är en viktig målgrupp för oss. Här kan vi hjälpa unga som söker sitt första boende ut på bostadsmarknaden. Men alla ska känna sig välkomna i Lilla Nipan och vi ser framför oss blandade åldrar hos dem som kommer att flytta in i Lilla Nipan, säger Anna Ersson.

Öppet hus
Möjligheten att boka lägenheter i Lilla Nipan öppnas på tisdag, samma dag som Skebo bjuder in till Öppet hus med visning av lägenhetstyperna.

Lägenhetsbokningen är öppen i två veckor på Skebos hemsida och görs under ett nytt område, Centrum södra. Sedan fördelas lägenheterna utifrån köpoäng i Skebos bostadskö.
Inflyttning i Lilla Nipan sker till våren – den 1 april i ett hus och den 1 maj i det andra huset.

Mediainbjudan till Öppet hus i Lilla Nipan
Dag: Tisdag den 21 november

Tid: 10.30
Plats: Bockholmsvägen 1B, Skellefteå. Media välkomnas till förhandsvisning av lägenheter i Lilla Nipan samt att även närvara och göra intervjuer när allmänheten bjuds in klockan 11.00–18.00 samma dag och plats.

Anna Ersson, marknadschef Skebo, 0910–73 65 10

Skebo är Skellefteås största fastighetsbolag som äger och förvaltar cirka 5 000 lägenheter och ett antal lokaler. Vi har hyreslägenheter i flerfamiljshus, radhus, småhus, studentbostäder samt vård- och omsorgsboenden. Vi arbetar för stadens och kommunens utveckling och ligger i toppen vad gäller kundnöjdhet i landet. Vårt mål är att ge varje hyresgäst som kommer till oss möjligheten att flytta in och från första stund börja trivas i sitt drömhem. ”Längta hem” är vår devis som alltid sätter kunden först. Vi verkar för hyresgästinflytande och delaktighet där trivsel, trygghet och goda relationer är i fokus.

Skeppargatan 8, 931 30 Skellefteå, tel +46 910-73 65 00, info@skebo.comskebo.se