Skebo fortsätter satsningen i Burträsk

Skebo utvidgar sin satsning i Burträsk. I oktober 2016 står ytterligare tolv lägenheter inflyttningsklara.
– Det är positivt att vi kan göra insatser som samhällsbyggare även utanför centrala Skellefteå, säger Anna Ersson, marknadschef på Skebo.

Genom att Skellefteå kommun flyttat äldreboendeverksamhet till en annan näraliggande huskropp i Burträsk, har Skebo under hösten kunnat bygga om en fastighet till ett flerfamiljshus med tio hyreslägenheter.

Nu är det byggstart för nästa etapp där äldreboenden i samma kvarter byggs om. Det kommer att resultera i att Skebo kan erbjuda tolv lägenheter till på adressen Björnstigen 4 i det natursköna läget vid sjön Burträsket.

– Vi har märkt ett stort intresse i Burträsk och det gör att vi känner oss redo att ta ännu ett steg i satsningen. Totalt blir det nu 22 nyrenoverade lägenheter för hyresgäster i Burträsk. Det här är ett bra komplement till våra pågående byggprojekt med nyproduktion, säger Anna Ersson.

Det blir bredd på lägenhetsstorlekarna med fyra ettor, två tvåor och sex treor.

Uthyrningsprocessen av de nya lägenheterna påbörjas efter årsskiftet.

Läs mer om Skebos satsning i Burträsk:

Anna Ersson, marknadschef Skebo
0910–73 65 10